6bb2f6147344ad4b92669813e49ea96ec9f7074ab6e543212358076a669813e49ea96ec9f7074a3156441989c524b3fef24cc0c67b44549f60e23c67f45d286bb2f6147344ad4b920d548cb91e27d36215b6e5432123e6cd8d970952e4de0672c

zaterdag 8 december 2018

Kelder make-over en diepvries zonder stroom


Ons hele huis is onderkelderd. Er zijn 3 kelderruimtes, een halletje en een buiteningang. Dat is luxe, we zijn ook blij dat we dit hebben.
De andere kant van het verhaal is dat alle ruimtes uiteindelijk allemaal gevuld worden (tenminste door ons). En zo kan er heel wat opstapeling van spullen ontstaan. Een van de ruimtes was vroeger voor onze jongens een speelkelder, later werd dit een hang- en discokelder. Heel fijn om dit aan pubers aan te kunnen bieden. Wij hadden ze  liever bij ons in de kelder hangen dan dat ze buiten rond hingen. Maar goed, de jongens gingen op kamers. Toen was het tijd om deze kelder grondig aan te pakken. Het werd een zogenaamde man's cave, die ook dankbaar gebruikt wordt door onze muzikantenzoon en zijn muzikantenvrienden!

En nu hebben we de provisiekelder aangepakt. Dat was wel nodig met al die weckperikelen van mij! Ik zag bijna door de bomen het bos niet meer.
Om te beginnen is de hele kelderruimte ongeveer ontmanteld en is er nieuw zeil gelegd. De oude schappen, die beplakt waren met iets wat in de jaren 70 leuk werd gevonden, zijn vervangen.

Muren geverfd en bezig met het plaatsen van nieuwe schappen
Het wijnrek dat mijn man een jaar of 15 geleden heeft gemaakt, hebben we natuurlijk laten staan. Ik heb hem toen nog naar de eerste hulp kunnen rijden omdat hij een stukje van zijn vinger had afgezaagd. Maar dat is allemaal goed afgelopen.
Bovenop het rek staan verschillende siropen, vlierbloesemchampagne en verschillende likeurtjes.

En hier is een impressie van hoe de kelder er nu uitziet:


Zoals je hoort, was er wel een probleem: de diepvries bleek al een dag zonder stroom te staan! Dat kan gebeuren als er van alles verplaatst wordt.
Vandaag dus maar eens aan de slag. Ik ben begonnen met de gele en rode paprika's die in de diepvries lagen en heb daar maar liefst 18 liter soep van gemaakt!


Soep maken van bevroren paprika's gaat heel goed. Ik voeg ze, in bijna bevroren toestand, toe en werk verder op dezelfde manier als ik doe met verse paprika's.

Voor de rode paprikasoep gebruikte ik hetzelfde recept als op deze blog beschreven staat. Het is hier te vinden: pittige rode paprikasoep. Het enige verschil was dat ik in plaats van gewoon paprikapoeder smoked (gerookt) paprikapoeder gebruikte.


Hierdoor wordt de smaak van de paprikasoep wat anders: een gerookt vleugje. Een aanrader!

Alle ingrediënten zitten in de pan.

De soep is gemixed.

In de weckketel.
Voor de gele paprikasoep, gebruikte ik ook het recept dat al in deze blog beschreven is: gele paprikasoep.

De soep is gemixed.
In de weckpot.
Dit leverde 18 liter soep op. Deze kan nu mooi opgeborgen worden in de kelder. Ik heb weer overzicht!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten