6bb2f6147344ad4b92669813e49ea96ec9f7074ab6e543212358076a669813e49ea96ec9f7074a3156441989c524b3fef24cc0c67b44549f60e23c67f45d286bb2f6147344ad4b920d548cb91e27d36215b6e5432123e6cd8d970952e4de0672c

vrijdag 27 augustus 2021

Nog een borrelhap: gevulde wraprolletjes

 

Iedereen kent ze wel gevulde wraps. En waarschijnlijk heeft iedereen ze weleens gemaakt. Ik natuurlijk ook. Maar, echt heel vaak maak ik ze niet. Door er een blogbericht over te schrijven, kan ik mijn werkwijze snel terug vinden en hoef ik niet meer naar allerlei aantekeningen te zoeken of de hele boekenkast erop na te slaan. En ik hoop natuurlijk dat meer mensen profijt van dit blogbericht hebben! 

Ik maak de rolletjes van tortilla-wraps. Mijn probleem was altijd dat ik niet wist of ik  deze tortilla's even warm moet maken in de koekenpan of niet, voordat ik ze gebruik. Beide methodes heb ik uitgeprobeerd.

tortilla wordt verwarmd in de koekenpan
Ik ben tot de conclusie gekomen dat de tortilla's niet warm hoeven te worden gemaakt voor gebruik. Ze zijn, ook zonder te verwarmen, makkelijk rolbaar en de smaak verandert er niet door. Dat scheelt weer! 

Gevulde wraprolletjes met zalm, roomkaas, pesto en basilicum. En een deel vegetarische wraprolletjes (zonder zalm, met meer pesto)

Ingrediënten

- pak met 6 grote tortilla-wraps. Je kunt ook kleine wraps gebruiken. Ik vind de grote wraps echter handiger in gebruik

- 2 a 3 pakjes kruidenkaas

- 2 ons gerookte zalm

- een bosje basilicum (een plantje uit de winkel of eigen basilicum uit de tuin)

- 1 potje pesto of zelfgemaakte pesto

Hoe ver je met deze ingrediënten komt, hangt af van hoeveel aan ingrediënten je zelf per wrap wilt gebruiken

Werkwijze

Besmeer de tortilla met kruidenkaas. In het midden royaler dan op de rand. Hiermee voorkom je dat, bij oprollen van de tortilla, de kruidenkaas eruit gedrukt wordt. Beleg de middenlijn van de torilla met gerookte zalm. 


Drapeer een aantal basilicumblaadjes over de tortilla.


Voeg, verspreid over de tortilla, wat pesto toe.

 Rol de tortilla op, waarbij je niet teveel druk zet. Zorg ervoor dat je er geen vulling uitdrukt. Is dit toch het geval: veeg de buitenkant van de tortilla dan schoon met keukenpapier.


Rol de gevulde tortilla redelijk strak op in keukenplastiek. Leg de tortilla daarbij schuin op het plastiek.


Rol de uiteinden van het plastiek, zoals bij een toffee, strak op. 


Leg de gevulde tortilla in de koelkast, totdat deze gebruikt wordt.

Bij gebruik: haal het plastiek van de tortillarol en snijd hem in mooie rolletjes.


Ik maakte ook een vegetarische variant. Ik liet hierbij de zalm weg en gebruikte meer pesto.



Ik combineerde deze gevulde wraprolletjes met gevulde peppadews, toastjes met camembert en schaaltjes met noten. En het werd een geslaagde borrel! 

Het recept voor de gevulde peppadews, is hier te vinden: recept gevulde peppadews

Geen opmerkingen:

Een reactie posten