6bb2f6147344ad4b92669813e49ea96ec9f7074ab6e543212358076a669813e49ea96ec9f7074a3156441989c524b3fef24cc0c67b44549f60e23c67f45d286bb2f6147344ad4b920d548cb91e27d36215b6e5432123e6cd8d970952e4de0672c

maandag 9 augustus 2021

Een snel borrelhapje: peppadews gevuld met roomkaas en gember


 Vorig jaar kocht ik peppadews bij Maggies farm.  Bij deze dame kun je allerlei pepers kopen en producten die van deze pepers worden gemaakt. Over mijn bezoek, is hier meer te lezen: bezoek aan Maggies farm


De peppadews maakte ik in in zoetzuur. De werkwijze is hier te vinden: peppadews in zoetzuur

bezoek aan Maggies farm

peppadews worden gewassen 

in potjes, klaar om overgoten te worden met het zoetzure mengsel
Deze peppadews zijn heerlijk om te vullen en als borrelhapje te presenteren. Je kunt ze ook kant en klaar in de winkel kopen. Voor zover ik weet, zitten ze dan in de olie. Ik persoonlijk vind dit te vet. Verder zijn ze ook behoorlijk aan de prijs. 
Het is ook mogelijk om ongevulde peppadews  in het zoetzuur te kopen.  Dit is een mooi alternatief voor als je geen  verse peppadews kunt kopen of er gewoon geen zin in hebt om ze zelf in te leggen.

Met deze peppadews als basis, is een borrelhapje zo gemaakt. 
Je kunt ze bijvoorbeeld al heel simpel vullen met kant en klare kruidenkaas. Deze keer vulde ik ze met roomkaas en gember.



pepertjes laten uitlekken in een zeef
 
nog even op keukenpapier leggen, zodat de pepertjes goed droog worden 

gemberbolletjes in stukjes snijden

gehakte gemberbolletjes door roomkaas mengen

vulling in een spuitzak doen

klaar om peppadews te vullen

en ze zijn gevuld

Vullen van de pepertjes
Het vullen van de pepertjes is nog wel even een ding. Ik heb het eerder geprobeerd met een klein theelepeltje. Dat kan, maar is een heel gemier. 
Deze keer had ik een plastic spuitzak bij de hand. Deze zijn heel handig, omdat ze niet schoongemaakt hoeven te worden, maar - na gebruik - weggegooid kunnen worden. Dat had ik dus de vorige keer ook gedaan, met spuitmondje en al. En dat is nu net niet de bedoeling!
Omdat ik het spuitmondje dus niet meer had, heb ik geprobeerd om de peppadews rechtstreeks door het spuitgat van de spuitzak te vullen. En dat ging heel goed!
 Dit bracht mij ook op het idee dat hiervoor ook gewoon een (stevige) plastic zak te gebruiken is, waarbij een hoekje is weggeknipt. Je krijgt dan hetzelfde effect als een officiële spuitzak. Dit ga ik de volgende keer uitproberen. 

Recept voor ongeveer 15 gevulde peppadews met roomkaas en gember

Ingrediënten

- potje peppadews in zoetzuur ( in winkel te koop in potjes van 400 gram)

- 200 gram roomkaas

- 2 gemberbolletjes in siroop

Werkwijze

- hak de gemberbolletjes in fijne stukjes

- vermeng de gehakte gemberbolletjes met de roomkaas

- doe de roomkaasvulling in de peppadews met een klein theelepeltje of met een spuitzak.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten