6bb2f6147344ad4b92669813e49ea96ec9f7074ab6e543212358076a669813e49ea96ec9f7074a3156441989c524b3fef24cc0c67b44549f60e23c67f45d286bb2f6147344ad4b920d548cb91e27d36215b6e5432123e6cd8d970952e4de0672c

zondag 8 oktober 2023

gevulde paprika's met couscous en feta

 

De laatste tijd zijn wij regelmatig in Belgie. Ik ga daar altijd wel even een kringloopwinkel bezoeken. Bij de kookboeken, zie ik dan allerlei Belgische kookboeken staan. Die hebben vaak een bourgondische, zuidelijke inslag. Ik kijk er graag om te zien of er iets interessants bij zit. En zo zag ik een kookboek van Jeroen Meus. Ik heb al een aantal boeken van hem:

 Jeroen Meus maakt een programma 'Dagelijkse Kost'  op de Belgische zender. Dat programma is er elke dag wel te zien.  Het kookboek dat ik er vond, is een boek waarin zijn klassiekers gebundeld zijn.

Ik heb nog even staan aarzelen of ik het wel zou kopen, omdat ik zijn boeken, vermoed ik, allemaal al heb. Maar voor 3 euro, kun je jezelf geen bult vallen. Bovendien stond op de voorkant dat er 75 nieuwe, nooit eerder, gepubliceerde recepten in het boek staan.

Thuisgekomen, heb ik even gegoogled naar het boek. Het schijnt niet meer te koop te zijn en een soort van collectorsitem te zijn. Ik kom idiote prijzen tegen. In ieder geval, geen miskoop.

Ik maakte er het recept uit 'gevulde paprika's met couscous en feta'. Het recept is hier te vinden: recept gevulde paprika's van Jeroen Meus 

Een opmerking over het recept: Ik heb de werkwijze gevolgd, behalve dit:

Nadat de paprika's een kwartier in de warme oven hebben gestaan, laat Jeroen Meus de paprika's afkoelen en schilt ze dan! Dat vond ik heel merkwaardig. Ik maak wel vaker paprika's uit de oven, maar schil ze nooit. Dat heb ik nu ook niet gedaan en de paprika's waren prima: het velletje is zo zacht geworden dat je hier niets van merkt. Dus, bespaar je de moeite van het schillen: het is ook nog eens heel veel werk!

Hieronder volgen enkele foto's:


De hoedjes van de paprika's passen niet meer in de ovenschaal, daar heb ik een kerstovenschaal voor gebruikt

Gevuld met de couscous met allerlei kruiden, courgette en feta

En zo komen ze uit de oven. Een yoghurtsaus erbij maakt het nog extra lekker
.
We hebben er een kleine bezoeker bij!

Een heerlijke oosterse tafel. Met een limabonenschotel en gegrilde aubergines, een yoghurtsaus en tahinsaus en een courgettebrood.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten